تعمیر پنل ایرکاندیشن رنو سیمبل و تمامی پنل های کولر و ایرکاندیشن خودروهای روز ،تعمیر کلیه یونیت های الکترونیکی خودرو در مرکز تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد
رنو سیمبل خودروی سدان کوچک شهری است که اولین نسل آن در سال ۱۹۹۹ عرضه شد. رنو سیمبل در ادامه راه و در نسل سوم، جایگزین رنو تندر ۹۰ شد، خودرویی که در بازارهای خارجی آن را با نام داچیا لوگان می شناسند. رنو سیمبل دارای پیشرانه های مختلفی از جمله ۱.۲ و ۱.۴ لیتری است و در ایران با پیشرانه ۱.۶ لیتری عرضه شده است. رنو سیمبل خودروی اقتصادی است که در کشورهایی همچون ترکیه و برزیل همزمان با بازار ایران عرضه می شود.
امروزه دیگر تمامی خودروهای تولیدی به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز شدهاند تا سرنشینان بتوانند در تمامی فصول از فضای مطبوع کابین لذت می ببرند. اما این سیستم ها پیشرفت های بسیار را تجربه کرده است تا از بیشترین بهرهوری در برابر مصرف سوخت برخوردار گردند. کولر خودرو که در روزهای فصل گرم سال به خنک شدن فضای کابین کمک شایانی می کند با درگیر کردن کمپرسور و موتور خودرو مستقیما بر روی مصرف سوخت تاثیر گذار خواهد بود از همین رو مهندسان سعی کردهاند با روش های متفاوت اقدام به کم کردن مصرف سوخت شوند. یکی از این موارد استفاده از سیستم تهویه مطبوع می باشد که بسیاری آن را با کولر خودرو اشتباه می گیرند.
چگونگی روش کار سیستم سرمایش در خودرو:
مرحله اول: ماده خنک کننده توسط فعل و انفعالاتی در کمپرسور که موتور خودرو متصل شده است به حالت فشار بالا در میآید.
مرحله دوم: این ماده فشرده شده به کندانسور که به موتور خودرو متصل شده است ، این قطعه در رادیاتور جاسازی میشود و پس از ورود ماده به این قطعه به حالت مایع در میآید.
مرحله سوم: رطوبت ماده گرفته میشود و به حالت خشک در میآید
مرحله چهارم: پس از فعل و انفعالاتی گاز از فشار بالا به فشار پایین تبدیل شده و به گاز سرد تبدیل میشود.
مرحله پنجم: ماده وارد تبخیر کننده میشود و باعث سردی رادیاتور داخل کابین شده و تعویض دما توسط آن انجام میشود و هوای رد شده توسط فن خنک میشود.
با بررسی مراحل فوق مشخص می گردد هنگام روشن شدن کولر ،کمپرسور توسط سیستمی به موتور متصل شده و شروع به فشرده سازی گاز می کند از همین رو تا زمانی که کمپرسور درگیر موتور خودرو است به منظور فعالیت فشاری بیشتری را موتور وارد نمود و در نتیجه میزان مصرف سوخت بالا می رود.
در خودروهایی که به سیستم تهویه مطبوع مجهز نیستند میزان خنکی و شدت باد به صورت دستی انجام شده و تا زمانی که خود سرنشین احساس سرما یا گرما نکند این سیستم به صورت یکنواخت فعالیت می کند و میزان دمای کابین را تشخیص نمی دهد . اما در سیستم تهویه مطبوع دمای موردنظر توسط سرنشینان تنظیم شده و عموما توسط صفحه نمایش دیجیتالی به اطلاع می رسد. از همین رو زمانی که دما کابین به دما مورد نظر می رسد خود سیستم بصورت اتوماتیک کمپرسور را از مدار خارج کرده و میزان باد خروجی را کمتر می کند و باعث می گردد که موتور کمتر زیر فشار بوده و در نتیجه میزان مصرف بنزین کاهش خواهد یافت.
امروز سیستم تهویه مطبوع در خودروهای لوکس و نیمه لوکس تکمیل تر گردیده و با توجه به میزان دمای خارج ،دما داخل ،وضعیت آب و هوا و اشعه خورشید قادر به کنترل دمای کابین خواهد بود و از کارایی بیشتری برخوردار هستند.
تعمیر پنل ایرکاندیشن رنو سیمبل تنها یکی از نمونه های تعمیر شده توسط تیم متخصص دیجی برد است . متخصصین ما آماده ی دریافت ، عیب یابی و تعمیر تمامی قطعات الکترونیکی خودروی شماست .